آیین وداع و تشییع و خدمترسانی به زائران
گرمسار مهیای میزبانی از عاشقان ولایت + فیلم

به گزارش خبرنگار باآرادان نقل از ایرنا، حجتالاسلام سیدعلیرضا آرامی و علی همتی امام جمعه و فرماندار گرمسار روز شنبه در حاشیه نشست ستاد برنامهریزی و هماهنگی تشییع پیکر رهبر شهید، در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، از برنامهریزی گسترده برای اعزام عاشقان ولایت به آیین وداع و تشییع و خدمترسانی به زائران عبوری از شهرستان گرمسار خبر دادند.
امام جمعه گرمسار با قدردانی از همافزایی مسوولان شهرستان بیان کرد: با همت فرماندار، مسوولان و همه دستگاههای اجرایی، نشستی جامع و موثر برگزار شد و تمام مجموعههای تاثیرگذار برای برنامهریزی هرچه بهتر مراسم دعوت شدند.
وی افزود: بر اساس تصمیمهای این نشست، برنامهریزی لازم برای اعزام عاشقان ولایت به مراسم وداع و تشییع رهبر شهید در تهران انجام شد و تلاش میشود با استفاده از ظرفیت قطار، اتوبوس و خودروهای شخصی شهروندان، زمینه حضور حداکثری مردم در این مراسم فراهم شود.
تشکیل کمیتههای خدمترسانی به زائران
حجت الاسلام آرامی با اشاره به موقعیت ویژه گرمسار در مسیر زائران حرم مطهر امام رضا(ع)، تاکید کرد: این شهرستان به واسطه قرار گرفتن در مسیر زیارتی حضرت علیبنموسیالرضا(ع)، افتخار میزبانی از زائرانی را دارد که برای حضور در آیین تشییع رهبر شهید عازم مشهد هستند.
وی ادامه داد: برای اسکان، پذیرایی و ارایه سایر خدمات مورد نیاز زائرانی که از مسیر حرم تا حرم و از تهران به سمت مشهد تردد میکنند، برنامهریزیهای لازم انجام و کمیتههای مختلفی تشکیل شد تا خدمترسانی شایستهای به زائران انجام شود.
امام جمعه گرمسار اضافه کرد: همه ظرفیتهای شهرستان برای میزبانی از زائران و ارایه خدمات مناسب به آنان بسیج شده است تا این ماموریت به بهترین شکل انجام شود.
آمادگی ۱۰ مدرسه برای اسکان یکهزار زائر
فرماندار گرمسار هم در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از همراهی امام جمعه و حضور مسوولان شهرستان در نشست هماهنگی گفت: گرمسار به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی غربی- شرقی کشور، موقعیت ویژهای دارد و با توجه به حضور گسترده مردم از سراسر کشور در مراسم تشییع رهبر شهید، این شهرستان نخستین ایستگاه بسیاری از زائران در مسیر مشهد خواهد بود.
همتی افزود: از سوی دیگر، شمار زیادی از مسافران برای حضور در آیین وداع و تشییع در تهران نیز از مسیر گرمسار عبور میکنند و به همین دلیل همه دستگاهها و مجموعههای مرتبط فعالیت خود را از امروز آغاز کردهاند. در بخش اسکان، ۱۰ مدرسه با ظرفیت پذیرش حدود یکهزار نفر آماده شده است و مراکز بومگردی، مساجد، هیاتهای مذهبی و سایر ظرفیتهای شهرستان نیز تجهیز و آماده خدمترسانی هستند.
وی ادامه داد: موکبهای خدمترسانی در مسیر اصلی تهران و مشهد، در شهرهای ایوانکی و گرمسار مستقر خواهند شد و مسوولان هر یک از این موکبها مشخص شدهاند و فعالیت آنان از همین هفته آغاز میشود.
تشییع رهبر شهید نماد اقتدار و قدرشناسی ملت ایران است
وی با توصیف مراسم تشییع رهبر شهید به عنوان رویدادی تاریخی گفت: آیین تشییع رهبر فرزانه شهید یکی از مهمترین وقایع تاریخ معاصر کشور است و پس از مراسم تشییع حضرت امام خمینی(ره)، بزرگترین مراسم ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
وی افزود: این مراسم، نماد اقتدار و قدرت ایران اسلامی و جلوهای از قدرشناسی ملت ایران نسبت به رهبر شهید است و پیشبینی میشود بزرگترین اجتماع تاریخی کشور در این ایام شکل بگیرد.
فرماندار گرمسار بیان کرد: برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم از همه ظرفیتهای دولتی و غیردولتی استفاده شده است و دستگاههای مختلف با انسجام کامل در حال انجام وظایف خود هستند.
برچسب ها :رهبر شهید ، زائران ، گرمسار ، مراسم تشیع ، وداع با رهبر شهید
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0